Doorgaan naar inhoud
Bestel nu je startpakket of startbon met startplek voor landelijke levering! Klik hier
Bestel nu je startpakket of startbon met startplek voor landelijke levering! Klik hier

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De volgende vragen horen we vaker. We beantwoorden ze hier graag voor je. 

  1. Bezorgen jullie straks ook in …?

Yes we gaan vanaf April 2020 écht in héél Nederland bezorgen, we gaan namelijk samenwerken met bestaande bezorgdiensten; in de steden zal Cycloon fietskoeriers.nl onze boodschappen bezorgen per bakfiets, in de buitengebieden zal PostNL dit doen.

  1. Is dat dan wel duurzaam, als die bestaande busjes gaan bezorgen buiten de steden?

Goede vraag! Het gaat ons natuurlijk om de klimaatimpact, dus we hebben deze berekeningen laten maken door een extern bureau, goedgekeurd door het Europese Subsidieprogramma Cimate Kic. Wat blijkt: zelfs als je in de middle-of-nowhere woont en je krijgt je boodschappen van ons bezorgd door een nog niet elektrisch busje, is je CO2 voetafdruk nog steeds lager dan dat je al je boodschappen verpakt zou kopen in de lokale supermarkt, zelf als zouden al die boodschappen in gerecycled karton zitten! De negatieve impact van eenmalige of recyclebare verpakkingen blijkt velen malen groter te zijn dan het vervoer door een (deels gevuld) busje die een route rijdt voor meerdere adressen.

  1. Ik heb al heel veel potten thuis staan..

Dat horen we vaker inderdaad! We zijn hiervoor een oplossing aan het bedenken, zoals bijvoorbeeld dat je bestaande potten zullen overnemen voor een bepaald bedrag, waarmee jij geen of minder statiegeld zal hoeven te betalen voor onze potten. Wij zorgen dat we jouw oude potten een nieuwe doel geven (marktplaats, kringloopwinkel of ander duurzaam doel)

  1. Zijn jullie duurder dan de normale supermarkt?

Nee! Wij hanteren dezelfde prijzen als in de reguliere supermarkt, zoals bijvoorbeeld de Albert Heijn.

  1. Zit ik ergens aan vast als ik een startpakket of startbon koop?

Nee, je zit nergens aan vast! Je probeert onze dienst eenmalig uit met een startpakket waarna je zelf kunt beslissingen of je vaker je boodschappen wilt bestellen bij ons. Er is ook geen abonnement of iets dergelijks, je kunt zelf bepalen wanneer je je boodschappen bij ons besteld.

  1. Is jullie assortiment biologisch?

Onze ambitie is om elk product in zowel biologische variant als reguliere variant aan te bieden. Er staan filters op elke productpagina, klik je hier het filter biologisch aan dan verschijnen de biologische producten. We willen de consument het gemak bieden en zijn/haar keuzes respecteren. Als het om klimaatimpact gaat, is het namelijk ook niet zeker of biologisch altijd beter is. 

Biojournaal heeft wat dit betreft ook een leuk artikel over ons geschreven: https://www.biojournaal.nl/article/9171420/landelijke-verpakkingsvrije-boodschappendienst-in-de-maak/

  1. Hoe krijgen jullie je producten binnen/aangeleverd?

Wij krijgen alle producten in grote bulkhoeveelheden binnen (bijv papieren zakken van 20kg), zodat we alle kleinverpakkingen besparen. In de toekomst zullen we ons dispensers direct laten vullen bij de producent, zodat er geen enkele verpakking meer aan te pas komt:) maar daarvoor hebben we eerst jullie nodig: klanten;) hoe meer klanten we hebben, hoe groter we kunnen inkopen en hoe meer onderhandelingsgewicht we hebben naar leveranciers en producenten toe.

8. Stel ik zou geen boodschappen meer bij jullie willen doen, kan ik de potten bij jullie retourneren of blijven deze dan bij mij?

Er zit statiegeld op de potten dus je kunt de potten uiteindelijk altijd terug inleveren!

Je antwoord gevonden? Dan kan je beginnen met het bestellen van je boodschappen als je in Rotterdam woont. Woon je in de rest van Nederland, bestel dan een startpakket of startbon, we komen in april jouw kant op!

Als je nog andere vragen hebt stuur dan een e-mail naar info@pieter-pot.nl of bel met Jouri: 06-36301265.