Doorgaan naar inhoud
Door de verhuizing van ons magazijn hebben we tijdelijk een wat lagere voorraad dan je van ons gewend bent.
Door de verhuizing van ons magazijn hebben we tijdelijk een wat lagere voorraad dan je van ons gewend bent.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De volgende vragen horen we vaker. We beantwoorden ze hier graag voor je. 

  1. Wat gebeurt er als je je inschrijft op de wachtlijst?

Na een succesvolle opstart in Rotterdam gaan we vanaf april in heel Nederland bezorgen! Voor nu zijn alle startplekken verkocht. Wil je horen wanneer we bij jou thuis komen? Schrijf je dan hier in voor de wachtlijst.

  1. Bezorgen jullie straks ook in …?

Yes, we gaan vanaf april 2020 in héél Nederland bezorgen, helaas nog niet op de Waddeneilanden. We gaan namelijk samenwerken met de bestaande bezorgdienst PostNL food. Wij komen overal waar zij ook komt

  1. Is dat dan wel duurzaam, als die bestaande busjes gaan bezorgen buiten de steden?

Goede vraag! Het gaat ons natuurlijk om de klimaatimpact, dus hebben we berekeningen laten doen door een extern bureau. Die berekeningen zijn goedgekeurd door het Europese Subsidieprogramma Climate Kic. Wat blijkt: zelfs als je in de middle of nowhere woont en je krijgt je boodschappen van ons bezorgd door een niet-elektrisch busje, is je CO2-voetafdruk nog steeds lager dan dat je al je boodschappen verpakt zou kopen in de lokale supermarkt, zelf al zouden al die boodschappen in gerecycled karton zitten! De negatieve impact van eenmalige of recyclebare verpakkingen blijkt veel groter te zijn dan die van de uitstoot van een busje dat langs meerdere adressen rijdt. Ook is PostNL een van de duurzaamste vervoerders ter wereld. Lees er hier meer over.

  1. Ik heb al heel veel potten thuis staan...

Dat horen we vaker, inderdaad! We zijn bezig met een oplossing voor deze kwestie, ééntje waarbij we ook jouw eigen potten innemen en daar statiegeld voor teruggeven. We laten het weten als het zover is! Wij zorgen dan dat we jouw oude potten een nieuwe doel geven (marktplaats, kringloopwinkel of ander duurzaam doel)

  1. Zijn jullie duurder dan de normale supermarkt?

Nee. Wij hanteren dezelfde prijzen als de reguliere supermarkt, zoals de Albert Heijn.

6.  Is jullie assortiment biologisch?

Onze ambitie is om elk product in zowel biologische variant als reguliere variant aan te bieden. Er staan filters op elke productpagina, klik je het filter biologisch aan dan verschijnen de biologische producten. We willen de consument het gemak bieden en zijn/haar keuzes respecteren.

Biojournaal heeft een leuk artikel over ons geschreven waarin dit punt behandelt wordt: lees er hier meer over

7. Hoe krijgen jullie je producten binnen/aangeleverd?

Wij krijgen alle producten in bulkhoeveelheden binnen (bijv. papieren zakken van 20kg), hiermee worden alle klein verpakkingen overbodig. In de toekomst zullen we onze dispensers direct laten vullen bij de producent, zodat er geen enkele verpakking meer aan te pas komt. Daarvoor hebben we eerst jullie nodig: klanten. Hoe meer klanten we hebben, hoe groter we kunnen inkopen en hoe meer onderhandelingsgewicht we hebben naar leveranciers en producenten toe.

8. Stel, ik zou geen boodschappen meer bij jullie willen doen, kan ik de potten bij jullie retourneren of blijven deze dan bij mij?

Er zit statiegeld op de potten, je kunt de potten uiteindelijk altijd inleveren!

9. Ik heb een noten allergie, worden alle producten in één ruimte verpakt?

Ja, op dit moment verpakken we alle producten in één ruimte. Voor mensen met andere allergieën, de allergie informatie staat bij alle producten. Mocht je vragen hierover hebben stuur ons dat een email.

Hopelijk hebben we antwoord kunnen geven op je vraag. Heb je nog andere vragen? Stuur dan een e-mail naar info@pieter-pot.nl.