Veelgestelde vragen

We helpen je graag op weg

De bezorger heeft mijn lege potten niet meegenomen, wat nu?

Stel dat je toch onverhoopt niet thuis bent op het door jou gekozen bezorgmoment, dan kan het voorkomen dat de bezorger jouw potjes bij de buren aflevert en daardoor niet jouw lege potten en tassen mee kan nemen. Dat is vervelend! Mochten de potten erg in de weg staan dan kunnen we (tegen verzendkosten van €4,95) de bezorger langs laten komen om ze op te halen. Je kunt hier het contactformulier invullen om een ophaalmoment aan te vragen. Mochten ze niet erg in de weg staan, dan kun je ze gewoon de volgende keer mee geven!

Hoeveel lege potten en tassen kan ik mee geven?

Jouw nieuwe bestelling wordt door een PostNL Food bezorger aan jouw deur geleverd in 1 of meerdere food boxen, afhankelijk van de grootte van je bestelling. Er kunnen net zoveel lege potten/tassen mee terug als er in die box(en) passen. Ter indicatie: per box zijn dit ongeveer 6 L (spaghetti) potten of 19 M (granola) potten.

Waarom hanteren jullie 1 euro retourkosten?

Wij zijn de enige in Nederland die in samenwerking met PostNL Food een retoursysteem aanbieden voor je lege potten. De bezorger brengt jouw lege potten terug naar ons magazijn zodat wij ze kunnen wassen en opnieuw vullen. Je kunt je voorstellen dat hier ook kosten voor gemaakt worden. Wij dragen het overgrote deel van deze retourkosten, maar houden een kleine bijdrage van €1,- van je statiegeld af voor dit circulaire systeem. Dit is een totaalbedrag en dus niet per pot. De schoonmaakkosten van €0,07 per pot zijn komen te vervallen.

Wat kan ik doen als ik meer potten en tassen wil meegeven dan er in 1 box passen?

Mocht je zeker weten dat de hoeveelheid lege potten die je thuis hebt niet in 1 box mee terug kunnen, dan kun je voor €2,50 een extra retourbox toevoegen aan jouw bestelling via deze link. Je kunt de lege potten ook thuis houden tot de volgende bestelling, want wellicht heb je de volgende keer wat minder lege potten en past het wel in de box(en) waarin jouw nieuwe bestelling komt.

Ik heb geen of onvoldoende tassen om mijn potten in mee terug geven.

Mocht je meer potten hebben dan tassen, dan kun je bij het plaatsen van een nieuwe bestelling extra lege tassen bestellen via deze link. Je betaalt hiervoor 2 euro per tas. Je mag de tas natuurlijk ook houden of aanschaffen voor een vriend(in)! :)

Stel, ik wil stoppen met boodschappen doen bij Pieter Pot. Kan ik de potten retourneren of blijven deze bij mij?

Wanneer je (voorlopig) geen bestellingen meer wilt plaatsen, kun je uit de volgende opties kiezen:

1. Je mag de potten en tassen die je aan je laatste bestelling overhoudt houden; je hebt er al voor betaald en ze zijn tenslotte super handig, duurzaam en mooi :)

2. Je mag de potten en tassen aan ons retourneren door ze mee te geven aan PostNL Food. Voor het ophalen van de potten betaal je de verzendkosten van €4,95. Voor de potten krijg je €2,- per pot terug. Voor een (of meerdere) tas(sen) ontvang je ook €2,- terug. We houden €1,- in op je statiegeld voor de retourkosten. We kunnen je statiegeld tegoed op je account laten staan of we storten het terug op je rekening.

3. Bestelt iemand uit je omgeving ook bij Pieter Pot? Dan kun je jouw lege potten ook aan die persoon mee geven bij de volgende bestelling. Tel jouw eigen potten en tassen wel even goed, zodat jullie het statiegeld onderling kunnen verdelen. Houdt er ook rekening mee dat er wellicht een extra retourdoos mee moet komen bij de bestelling. Deze kost €2,50 en kun je hier bestellen.

4. Je kunt een bestelling plaatsen zonder potten. Bestel bijvoorbeeld een paar shampoo bars, een afwasborstel, vuilniszakken en een toiletblokje. De bezorger brengt deze producten in een doos en daarin kun jij dan weer je lege potten mee terug geven. Let er wel op dat er maar +/- 20 lege potten in een doos passen. Eventueel kun je ook hier de extra retourdoos aan toevoegen.

Vul even het contactformulier in wanneer je voor optie twee gaat. Kies bij het veld 'Waar gaat je vraag over?' voor 'Retourneren' en volg de verdere stappen.

Ik heb zelf nog oude weckpotten thuis, kan ik die ook inleveren?

Dit is niet (meer) mogelijk. Wij gebruiken alleen nog maar de echte Pieter Potten. Je kunt jouw eigen potten natuurlijk vullen met de inhoud van de Pieter Potten of je ruilt jouw eigen weckpotten om voor die van ons. Wellicht kun je iemand in je omgeving of de kringloopwinkel blij maken met jouw oude potten? :)

Kan ik ook lege Ecover flessen inleveren die ik niet bij jullie heb gekocht?

Dat is een goed idee, maar het is helaas niet mogelijk. We kunnen het logistiek (nog) niet managen om extra flessen aan te nemen. Je kunt dus alleen lege Ecover flessen inleveren die je bij ons gekocht hebt.

Hoe werkt het als ik een product wil retourneren?

We hopen dat je blij bent met onze producten. Als dat niet zo is, dan horen wij dat graag van jou. Meld binnen 14 dagen nadat jouw bestelling is bezorgd dat je een product wil retourneren. Wanneer je een product retour wilt sturen, vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier.


Je kunt alleen producten retourneren die ongeopend en ongebruikt zijn.

Contact met Pieter Pot

Heb je een andere vraag, opmerking of klacht? Of wil je met ons samenwerken?
Laat het ons weten via de 'help' button rechtsonder in het scherm of via dit contactformulier.
Het is momenteel erg druk, maar we beantwoorden je vraag zo snel mogelijk!

Ben je op zoek naar een stageplek of leuke (bij)baan, klik dan hier voor alle vacatures.

Adresgegevens:
Pieter Pot BV
Kratonkade 25
3024 ES Rotterdam

Jouw winkelwagen

×

Product title

1 x €29,95

Verwijderen

Subtotaal

Kies bezorgmoment