Veelgestelde vragen

We helpen je graag op weg

Wanneer moet ik bestellen om mijn potjes morgen in huis te hebben?

Als je vandaag vóór 15:00 uur bestelt kun je in principe een bezorgmoment voor morgenavond kiezen, mits deze nog beschikbaar is. Aangezien we een maximaal aantal bezorgingen per dag kunnen doen, kunnen bezorgmomenten vol raken. In dat geval zie je de rest van de beschikbare bezorgmomenten. Er wordt hard aan gewerkt om te zorgen dat jij altijd een bezorgmoment voor de volgende dag kunt kiezen!

Nog niet al mijn potten zijn leeg, kan ik dan al wel opnieuw bestellen?

Zeker weten! Je kunt gewoon een nieuwe bestelling plaatsen en de potjes die al wél leeg zijn mee teruggeven aan de bezorger. De ene keer geef je misschien wat meer lege potten mee terug en de volgende keer wat minder. Geen probleem :) We voegen wekelijks nieuwe producten toe aan ons assortiment, dus er valt iedere maand wel iets nieuws te proberen naast de dingen die je echt nodig hebt.


Kan ik mijn winkelmandje opslaan om er later mee verder te gaan?

Ja! Het is wel belangrijk dat je jouw winkelmandje op hetzelfde apparaat opent als waar je op begonnen was. Heb je jouw winkelmandje gevuld op je computer, dan kun je het niet op je telefoon openen.

Hoe bestel ik met mijn mobiele telefoon?

Je kunt heel makkelijk de mobiele Pieter Pot-website tussen de apps op je smartphone plaatsen door een snelkoppeling te maken. Zo kun je voortaan je boodschappenlijstje op je mobiel samenstellen: voeg producten toe aan je winkelmandje zodra ze je te binnen schieten en plaats een bestelling wanneer het jou uitkomt. De website aan je homescreen toevoegen is heel simpel: Ga met je mobiele telefoon naar www.pieter-pot.nl. Je settings vind je op Android smartphones rechts bovenin je browser (de drie puntjes), op iPhones staat onderaan in de browser een knop met ‘+’ teken of een vierkantje met pijltje (afhankelijk van de IOS-versie). Klik erop en kies ‘zet in beginscherm’, 'toevoegen aan startscherm' of 'add to homescreen'. Er is nu een Pieter-Pot icoontje met een snelkoppeling naar de website toegevoegd aan het beginscherm van jouw smartphone.

Ik heb net mijn bestelling geplaatst, maar ben iets vergeten toe te voegen

Het is helaas niet mogelijk om na het plaatsen van je bestelling nog iets toe te voegen. Dit heeft onder andere te maken met de snelle verwerkingstijd waarmee onze inpakkers werken en het grote aantal bestellingen op dit moment.

Waarom is er een minimum bestelbedrag?

Je kunt je voorstellen dat het niet duurzaam is om een PostNL Food busje te laten rijden voor een paar gevulde potten. We hanteren een minimale bestelwaarde om onze klanten te motiveren om zo min mogelijk lege ruimte te laten vervoeren. Het gaat ons natuurlijk om de positieve impact op het klimaat, daarom hebben we berekeningen laten doen door een extern bureau. Die berekeningen zijn goedgekeurd door het Europese Subsidieprogramma Climate Kic.

Wat blijkt: zelfs als je in de middle of nowhere woont en je krijgt je boodschappen van ons bezorgd door een niet-elektrisch busje, is je CO2-voetafdruk nog steeds lager dan dat je al je boodschappen verpakt zou kopen in de lokale supermarkt, zelf al zouden al die boodschappen in gerecycled karton zitten! De negatieve impact van eenmalige of recyclebare verpakkingen blijkt veel groter te zijn dan die van de uitstoot van een busje dat langs meerdere adressen rijdt. Ook is PostNL een van de duurzaamste vervoerders ter wereld. Het hele duurzaamheidsrapport vind je hier.

Daarnaast is een bestelling onder de 25 euro voor ons als bedrijf helaas verliesgevend en we willen je natuurlijk wel verpakkingsvrije boodschappen kunnen blijven aanbieden, ook in de toekomst!

Om die redenen hanteren we een minimum bestelbedrag van €25,- (excl. statiegeld) in Nederland. De verzendkosten zijn €4,95, maar bij bestellingen vanaf €50,- (excl. statiegeld) zijn de verzendkosten gratis!

Jouw winkelwagen

×

Product title

1 x €29,95

Verwijderen

Subtotaal

Kies bezorgmoment