Bestellen? Alleen met de app!

Vanaf nu kun je alleen nog maar bestellen via de app. Shoppen via de website is niet langer mogelijk. Hoewel wij geloven dat we onze klanten zo de beste ervaring kunnen bieden, snappen we dat niet iedereen daar blij mee is. Op deze pagina leggen we je uit waarom we deze keuze hebben gemaakt.

We wilden het al zo lang als Pieter Pot bestaat: een heuse Pieter Pot-app! Zodat je jouw bestelling met een paar klikjes gemakkelijk via je smartphone kunt doen. Het bleef lange tijd een droom voor de toekomst, maar die droom is nu uitgekomen!

We zijn er ontzettend trots op, want we hebben ‘m helemaal zelf gebouwd. Wat daar extra fijn aan is, is dat het ons de mogelijkheid geeft om alle functies toe te voegen die we maar willen (iets wat bij de website niet mogelijk was). Met deze app kunnen we nu en in de toekomst een veel betere gebruikerservaring bieden.

Helaas betekent dit ook dat we shoppen via de website hebben moeten uitzetten. We begrijpen dat er misschien ook klanten zijn die liever de website gebruiken of niet begrijpen waarom we deze keuze maken. Daarom leggen we dat graag op deze pagina verder uit.

De 4 grootste voordelen van de Pieter Pot-app

1. Overal je lijstje bij de hand

Met de Pieter Pot app heb je je boodschappenlijstje altijd bij de hand. Eén klik en je bent in onze winkel. Super handig, want zo kun je gewoon vanuit je voorraadkast bestellen. Onze website kun je ook op je mobiele telefoon bezoeken, maar wij vinden de ervaring in onze app veel prettiger!

2. Makkelijk en snel bestellen

Je winkelmandje vullen en dan een paar dagen later erachter komen dat deze weer leeg is? Op de website kunnen we niet garanderen dat we je winkelmandje kunnen bewaren. Erg onhandig en op de website lastig op te lossen. In de app bieden we je deze garantie wél. Veel makkelijker, en het scheelt veel tijd.

3. Samen je mandje vullen

Het feit dat we nu echt je winkelmandje onthouden geeft nog een voordeel, namelijk dat je ook op verschillende telefoons je winkelmandje kunt vullen. Hierdoor kun jij samen met je huisgenoot of partner een boodschappenlijstje maken.

4. Inzicht in je statiegeld

Voortaan kun je alle af- en bijschrijvingen van je tegoed zelf inzien. Ga naar je accountpagina en klik op ‘Mijn tegoed’. Zo geven we jou meer overzicht en controle over wat er met jouw tegoed gebeurt.

Naast deze huidige functionaliteiten die je alleen in de app kunt gebruiken, zullen we de komende tijd nog meer extra features toevoegen, zoals:

  • Een cadeaubon kopen en inwisselen
  • Recepten bekijken en alle producten in één keer in je winkelmandje plaatsen
  • De status van je bestelling bekijken en je bestelling wijzigen of annuleren
  • Zelf je statiegeld corrigeren
  • Je persoonlijke gegevens aanpassen
  • En nog veel meer!

Waarom kan ik niet blijven bestellen via de website?

De website hebben we ruim 2 jaar geleden gebouwd met een standaard systeem voor webshops. Door zo’n standaard systeem te gebruiken, konden we binnen enkele maanden een nieuwe website lanceren om al onze klanten een fijne ervaring te bieden. De keerzijde is dat het erg lastig is om specifieke zaken zoals een statiegeldsysteem te ontwikkelen.

De app hebben we helemaal zelf gemaakt, waardoor we volledige vrijheid hebben om te maken wat we willen. Daardoor kunnen we in de app allerlei functionaliteiten toevoegen die eerst niet mogelijk waren, zoals bijvoorbeeld samen shoppen met je winkelmandje, inzicht in je statiegeld of het kopen en verzilveren van cadeaubonnen.

Daarnaast bestaat het technisch team van Pieter Pot uit slechts 4 mensen. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de app en de website, maar ook voor alle software in de operatie en onze data. We moeten daarom goed kiezen waar we ons op focussen.

Dus, omdat de website lastig te onderhouden en uit te breiden is en we maar een klein tech team hebben, hebben we besloten om te stoppen met het aanbieden van shoppen via de website. Zo kan ons tech team hun aandacht richten op de app en geloven we dat we uiteindelijk een betere ervaring kunnen bieden.

We hopen op je begrip!

Veelgestelde vragen

Veel klanten hebben ons al benaderd met vragen over de app. Hieronder zetten we een aantal vragen op een rij:

Gaat de app wel veilig om met mijn gegevens?

Als je toestemming geeft, verzamelen we geanonimiseerd informatie over hoe jij de app gebruikt. Deze wordt op 2 manieren gebruikt:

1. Analyse

We slaan geanonimiseerde informatie op over hoe de app wordt gebruikt, zoals bijvoorbeeld wanneer je iets toevoegt aan je mandje of hoe het plaatsen van een bestelling verloopt. Zo kunnen we het zien als er zaken kapot zijn, maar kunnen we ook de gebruikservaring verbeteren.

2. Optimalisatie van onze advertenties

Advertenties zijn een belangrijke bron van nieuwe klanten voor Pieter Pot. Door aan Google en Meta (vroeger Facebook) geanonimiseerd terug te koppelen uit welke advertenties uiteindelijk inschrijvingen en bestellingen zijn voortgekomen, verbeteren we de kwaliteit van onze advertenties en levert dit ons uiteindelijk lagere kosten op.

Deze informatie verzamelden we ook al op de website. Voor meer informatie, bekijk onze privacyverklaring.

Ik heb geen smartphone, hoe moet ik dan straks mijn boodschappen doen?

Helaas moeten we je dan teleurstellen. Binnenkort zal shoppen via de website niet meer mogelijk zijn en zul je echt de app moeten gebruiken. Misschien heb je een kennis, vriend of familielid die wel een smartphone heeft die voor je wil bestellen? Als je niemand kent met een smartphone en toch heel graag een bestelling wilt plaatsen, helpt onze klantenservice je graag verder.

Jouw winkelwagen

×

Product title

1 x €29,95

Verwijderen

Subtotaal

Kies bezorgmoment